گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

آزمون تولیمو چیست؟

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۲۱ ق.ظ

 

 تولیمو یا TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد

آزمون تولیمو.

 

تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته است. اگرچه این آزمون به اندازه دو آزمون بین المللی آیلتس و تافل جامع نیست و برای مثال مهارت مکالمه ما را به خوبی نمی سنجد، اما در بسیاری از موقعیت هایی که در داخل کشور به گوهینامه ای برای زبان انگلیسی نیاز داریم، از اعتبار خوبی برخوردار است. یک مورد مهم کاربرد آزمون تولیمو، قبولی در دوره دکترای دانشگاه های آزاد و سراسری کشور است که ارایه چنین گواهینامه ای از شرایط آن می باشد. همچنین، نمره قبولی در آزمون تولیمو می تواند به تقویت رزومه کاری ما از جمله برای استخدام در ارگان های دولتی بیانجامد.

 

نمره آزمون TOLIMO

بازه نمره این آزمون بین 310 تا 677 است و به صورت "عالی" برای نمره های بالاتر از 600، "خوب" برای نمره های 520 تا 599، "متوسط" برای نمره های بین 480 تا 519 و "ضعیف" برای نمرات کمتر از 479 رتبه بندی می گردد. نمره بخش نوشتاری جدا از نمره کل و بین 1 تا 6 است که در کنار نمره کل درکارنامه درج می شود. برای آزمون تولیمو نمره منفی در نظر گرفته نشده است.

 

دفترچه سوالات و نحوه پاسخگویی:

در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) دو دفترچه سوال داده می شود که یک دفترچه تشریحی(دفترچه شماره 1) و دفترچه دیگر تستی(دفترچه شماره 2) خواهد بود. داوطلبان باید پاسخ سوال تشریحی را در همان دفترچه و پاسخ سوالات تستی را در پاسخنامه پاسخ بدهند.

تعداد سوالات و مدت پاسخگویی:

 

دفترچه شماره 1:
یک سوال تشرحی نوشتاری (Writing) که داوطلب 30 دقیقه فرصت دارد پاسخ را در همان دفترچه سوال بنویسد.
 

دفترچه شماره 2:
حاوی 140 سوال تستی شامل ساختار و نوشتار زبانی (Structure and written expression)، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و درک مطلب شفاهی یا شنیداری (Listening comprehension) می باشد که داوطلبان باید طبق زمانبندی زیر به این سوالات پاسخ بدهند:
ساختار و نوشتار زبانی 40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه
خواندن و درک مطلب 50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه
درک مطلب شفاهی 50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه

 

تذکر مهم:
در جلسه آزمون متحصرا سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از 4 گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش درج گردیده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامتگذاری نمایند.  متن سوالات شنیداری فقط یک بار از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نیست.

 

منابع آزمون :

برای آمادگی در این آزمون به مطالعه منابع متعدد و خاصی نیاز نیست. برای بخش لغات انگلیسی می توانید به کتاب های 504 و کلمه های ضروری تافل مراجعه نمایید. هم چنین کتاب‌هایLongman Preparation Course for the TOEFLTest و TOEFL Test Preparation Kit ETSبه ترتیب برای مهارت پیدا کردن در بخش گرامر و شنیداری آزمون توصیه می شود. آنچه که مسلم است کسب نمره مطلوب و قابل توجه در این آزمون نسبت به دو آزمون بین المللی تافل و آیلتس آسان تر بوده و آماده شدن برای شرکت در آن، بازه زمانی کوتاه‌تری را طلب می کند. 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی