گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

نکات مهم در مصاحبه آزمون آیلتس

پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶ ب.ظ

نکات مهم در مصاحبه آزمون آیلتس

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد یکی از 4 مهارت اصلی آزمون آیلتس اسپیکینک می باشد.شما در این بخش حدود 15 دقیقه زمان دارید که مهارت خود را به اگزمینر نشان دهید. آزمون اسپیکینگ آیلتس روی درستی، روانی، طیف وسیع لغات، تلفظ و استفاده به موقع از کلمات در انگلیسی می باشد. که باعث میشود نمره شما بالا و پایین شود،  این بخش در کسب نمره قبولی آزمون آیلتس بسیارتاثیرگذار است.

  1. قبل از شروع مصاحبه آیلتس یک پاکدست مناسب گوش دهید.

گوش دادن به یک پادکست مفید و آموزشی میتواند باعث بهبود و بالا رفتن آمادگی شما برای آزمون شفاهی یا Speaking موثر باشد، زیرا باعث یادآوری برخی نکات مهم قبل از آزمون آیلتس می شود. سعی کنید چند روز قبل از آزمون آیلتس، تعدادی پادکست آموزشی مفید کنار گذاشته و روز آزمون مصاحبه آیلتس گوش بدهید. این کار به جمع بندی خیلی سریع و مفید به شما کمک میکند. حتی میتوانید از قبل، صدای خودتان را  ضبط کنید و نکات مهم را در آن بیان کنید مثل collocations, idiomatic expressions, phrasal verbs, discourse markers and connectives

  1. از پاسخ های حفظی و آماده در مصاحبه آزمون آیلتس جلوگیری کنید.

نکته بسیار مهم که حتما باید در مصاحبه آزمون آیلتس رعایت شود این هست که از قالب های آماده استفاده نکنید! زمانی این قالب ها همه گیر نبود و استفاده از آنها میتوانست سطح نمره شما را بالا ببرد اما حال دیگر اینطور نیست. اگزمینرها همه این قالب ها را میدانند و کافی ست یه جمله آماده استفاده کنید اونوقت کارتون خیلی سخت میشود. زیرا در اینصورت اگزمینر فکر میکنه شما دانشی در زبان ندارید و فقط یکسری عبارات آماده حفظ کردید این میتواند حتی تا 2 نمره از سطح واقعی شما کم کند!!

  1. سوالات ممتحن را پارافیز کنید.

یکی از نکات مهم که به طور قطع اگر بتوانید از آن درست استفاده کنید، میتواند برگ برنده شما در آزمون آیلتس باشد “پارافریز” است. پارافریز کردن در آزمون مصاحبه آیلتس یا IELTS Speaking دو مزیت بزرگ دارد، اول اینکه شما زمان بیشتری از ممتحن میگیرید که باعث میشود بتوانید طولانی تر صحبت کنید و پاسخهای طولانی تری بدهید که این خود یک حسن به حساب می آید .مزیت بعدی که بسیار اهمیت دارد، یک جورهایی به رخ کشیدن دامنه ی لغات و گستردگی سطح گرامر شما به  ممتحن می باشد، یعنی نشان بدهید که میتوانید از واژگان متعدد و گسترده ای استفاده کنید و همینطور این موضوع نشان میدهید که قدرت مانور خوبی در بکارگیری طیف وسیعی از دستورهای گرامری دارید. البته این موضوع باید به صورت کاملا طبیعی اتفاق بیوفتد، نه طوری که ممتحن متوجه بشود که شما حفظ کردید.

  1. اگر متوجه شدید مطلبی را اشتباه گفتید آن را اصلاح کنید.

یکی از نکات کاربردی در مصاحبه آیلتس این است که اگر گرامر یا لغتی را درست استفاده نکردید و خودتان متوجه شدید،باید سریع آن را اصلاح کنید، اگر این کار را نکنید باعث کم شدن نمره از شما میشود. و متاسفانه بسیاری از متقاضیان در این مورد اطلاعای ندارند و همین موضوع باعث از دست دادن نمره شان میشود.

  1. از پاسخ های کوتاه در مصاحبه آزمون آیلتس استفاده نکنید.

دقت کنید که مصاحبه آزمون آیلتس 3 بخش دارد در بخش اول سوالات عمومی از شما پرسیده میشود و تا زمانی که اگزمینر نگفته شما مرتب ادامه دهید. جواب کوتاه ندهید! چون فکر میکنید دانش شما پایین هست و نمیتوانید یک  سوال رو بسط دهید و از ابعاد گوناگون در موردش صحبت کنید. یعنی اینقدر باید شاخ و برگ به جواب سوال دهید که اگزمینر بگوید کافی است و سوال بعدیو را بپرسد! در بخش 2 باید 2 دقیقه در مورد Cue card که به شما داده می شود کامل صحبت کنید شاید هم حتی بیشتر!!

  1. نگران نوشته های ممتحن نباشید.

اصلا نگران نوشته های ممتحن نباشید آنها نمره شما نیستند، بلکه زمان بندی هر بخش هستند که به ممتحن مرتبط است و نه شما.

  1. استرس قابل درک است اما در آخر مصاحبه از ممتحن نمره یا عملکرد خود را نپرسید.

ممتحن اجازه پاسخ ندارد و عدم پاسخ او فقط باعث اضطراب بیشتر در شما می‌شود. پس بهتر است از او در رابطه با نمره خود سوالی نپرسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی