گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۲
آبان

آزمون آیلتس (IELTS)، معروف ترین آزمون ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی است و سالیانه بیش از ۲ میلیون نفر در این آزمون شرکت می کنند. متقاضیان مهاجرت و افرادی که به دنبال ادامه تحصیل هستند، از مشتریان اصلی این آزمون به شمار می روند. همچنین داشتن مدرک آیلتس، لازمه تحصیل در دانشگاه های انگلستان بوده و در بسیاری از کشورهای مهم از سوی کارفرما، به عنوان مدرکی معتبر شناخته می شود. در ادامه به بررسی بیشتر آزمون آیلتس می پردازیم.

 

IELTS از چه بخش هایی تشکیل میشود؟

این آزمون به دو شکل آکادمیک (Academic) یا جنرال (General Training) گرفته می شود؛ آیلتس آکادمیک برای کسانی مناسب است  که مایل اند در مراکزعالیه  تحصیل کنند و یا برای شاغلین مثل پزشکان که قصد اشتغال یا ادامه تحصیل در کشور های اینگیلیسی زبان را دارند مناسب است.

آیلتس جنرال برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند و میخواهند در کارهای غیر دانشگاهی وعلمی وارد شوند ویا تجربه کاری بدست آورند.

در این آزمون ۴ مهارت اصلی سنجیده می شوند.مهارت و مدت زمان پاسخ دهی در زیر توضیح داده شده.

  • مهارت نوشتاری (writing) :60  دقیقه
  • مهارت درک مطلب (reading) : 60 دقیقه
  • مهارت مکالمه (speaking) : 11 الی  14 دقیقه
  • مهارت شنیداری (listening) : 30 دقیقه

مدت زمان کل آزمون 2 ساعت و44 دقیقه

 

زمان و مکان برگزاری آزمون   IELTS

سالانه حدود 48 بار این آزمون برگزار میگردد وهر مرکز حدود 4 بار این آزمون را برگزار میکنند.

آزمون آیلتس در تاریخ های مشخص شده ای برگزار میگردد جهت شرکت در آزمون آیلتس پس از یافتن نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود ثبت نام کرده وبرای شرکت در آزمون آماده شوید.

  • آزمون آیلتس یکی از اصلی ترین آزمون های زبان انگلیسی است و رقیب های این آزمون تافل ، TOEIC ، PTE  است . مدرک آیلتس در اکثر موسسات دانشگاهی  استرالیا , انگلیس , کانادا و..... و در بسیاری از مراکز در آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. همچنین میتوانید با داشتن مدرک آیلتس به کشورهای استرالیا و نیوزلند مهاجرت کنید زیرا مورد تایید این کشور ها می باشد .
  • آیلتس مهارت خواندن , نوشتن , گوش دادن و صحبت کردن را می سنجد.
  • نمرات آزمون آیلتس در هر 4 مهارت اصلی که شامل writing ، reading ، speaking ، listening می باشد ، 2 سال پس از برگزاری آزمون اعتبار دارد .

 

 

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۱۹
    آبان

     

    1. برای هر لغت انگلیسی یک لغت جایگزین یا مترادف نیز یاد بگیرید.

     

    زمانی که در حال مطالعه هستید و به لغت جدیدی بر می خورید، سعی کنید برای آن لغت مترادف یا جایگزین مناسب پیدا کنید و آن جمله را دوباره از اول با لغت جایگزین بخوانید. با این کار شما هر گاه لغتی را فراموش کردید و به خاطر نیاوردید جایگزینی از آن را در ذهن خود دارید. همیشه متنی را انتخاب کنید که مناسب سطح شما باشد. اگر پایین تر باشد و شما همه لغات را بدانید عملا لغت جدیدی یاد نمی گیرید، اگر هم از سطح شما بالاتر باشد، مفهوم متن را درک نمی کنید چرا که تعداد لغاتی که معنی آن ها را نمی دانید بسیار زیاد است.

    1. با فلش‌کارت تمرین کنید.

    یکی از بهترین روش‌هایی که برای هر زمانی تاثیر گذار می باشد، فلش کارت است که ساده ولی در عین حال بسیار مؤثر می باشد. هر کلمه‌ی جدید را بر روی یک طرف یک برگه‌ی یادداشت کوچک بنویسید و در طرف دیگر تعریف آن را یادداشت کنید. روزی چند بار فلش کارت‌های خود را نگاه کنید و سعی کنید قبل از برگرداندن هر کاغذ، تعریف کلمه را به یاد بیاورید.

    1. طبقه‌بندی لغات

     

     

    با طبقهبندی کردن لغات، بخاطر سپردن آنها راحتتر میشود. به مثال زیر توجه کنید:

    child بچه, childhood بچگی, childish بچگانه, childless بیبچه (بیاولاد)

     

    1. خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.

     

    بهترین راه برای افزایش دایره لغات، خواندن متون انگلیسی است. خواندن داستان های کوتاه انگلیسی برای افراد مبتدی، خواندن مجلات و روزنامه ها به زبان انگلیسی برای افراد با سطح زبان متوسط و متوسط به بالا و دیدن اخبار به زبان انگلیسی و یادگیری انگلیسی با فیلم برای افرادی که در سطح پیشرفته هستند یکی از کاربردی ترین روش های زبان انگلیسی می باشد که بسیار موثر است.

    1. ساخت جعبه لایتنر برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

    جعبه لایتنر یا فلش کارت یک روش موثر برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی، لغات عربی ، جدول تناوبی، فرمول‌ها و هر مطلب درسی دیگری است که برای یادگیری نیاز به مرور بیشتری دارد، استفاده از فلش کارت و جعبه لایتنر به شما کمک میکند تا با تکرار منظم به راحتی مطالب را از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت خود انتقال دهید.

    1. دفتر لغت برای یادگری لغات انگلیسی

    حتماً یک دفتر لغت مناسب تهیه کنید و هر موقع که به لغت جدیدی برخوردید آن را در دفترتان یادداشت کنید. فقط به نوشتن لغت و معنی آن اکتفا نکنید. بعضی از مواردی که میتوانید در دفترتان ثبت کنید عبارتند از: توضیح انگلیسی معنی لغت، مترادف ها، متضادها، تصاویر، جملات نمونه (به انگلیسی) که می توانید در دفترتان ثبت کنید.

     

    1. لغت را با یک آهنگ در حال رشد تکرار کنید.

    به متونی از BBC در اخبار یا TED گوش کنید.

    لغات کلیدی را یادداشت کنید.

    10دقیقه صبر کنید.

    لغاتی را که در یک هفته یاد می گیرید، دوره کنید.

    با معلم خود فهرستی از لغاتی را که اشتباه به کار می برید، تهیه کنید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۱۴
    آبان

    نکات مهم در رایتینگ آکادمیک آیلتس

    این مقاله که برگرفته شده است از کتاب Seventeen rules to get high score in Academic IELTS  است که به نکات قابل توجهی در رایتینگ آیلتس اشاره می کند. اگر واقعا می خواهید نمره بالا در آیلتس و مخصوصا رایتینگ کسب کنید بهترین گزینه کلاس خصوصی است . گاها در بعضی از زبان آموزان این تصور غلط شکل می گیرد که گرفتن نمره بالا در رایتینگ آیلتس کاریست نشدنی. اما ما به شما این نوید را می دهیم که این محال با اساتید خبره و با سابقه بهکلام شدنی است . در مقاله زیر میخواهیم در خصوصی نکات مهم در رایتینگ آکادمیک آیلتس برای شما عزیزان صحبت کنیم.

     

    • در رایتینگ آیلتس آکادمیک به دلیل رسمی بودن فضای رایتینگ از کوتاه نویسی پرهیز کنید زیرا شما برای دوستان خود که نمی نویسید بلکه در حال نوشتن متنی تخصصی وآکادمیک هستید. به عنوان مثال can’t کوتاه شده can not می باشد و I’m not خلاصه کلمه I am not می باشد.

     

    • تا جایی که می توانید از نوشتن جملات مجهول خودداری کنید. بسیار مهم است که از حالت Active voice یا حالت معلوم استفاده نماییم.

     

    • جملات منفی ننویسید ُ همانطور که پیشتر گفتیم برای موفقیت در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از عبارات و جملات کوتاه تر استفاده نماییم. هر زمان که از جملات منفی ( NOT) استفاده می کنیم به مراتب جمله طولانی تر می شود.

     

    • برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک از قواعد نگارشی صحیح استفاده کنید، یعنی در جای درست از کاما(،) ،  سمی کالن(; ) ، نقطه(.)  واستفاده کنید. گاها با استفاده غلط از این قواعد مانند اینکه ندانیم در کجای جمله کاما استفاده نماییم و غیره معنای جملات تغییر می کند.

     

    • برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از کلمات رسمی تر و سنجیده تر استفاده کنیم. به طور مثال به جای a kind of و a lot of و a sort of می توانیم از عبارات زیر استفاده نماییم.
    • A considerable number
    • A considerable amount
    • A great number
    • A significant amount
    • برای موفقیت در آزمون رایتینگ آکادامیک باید Intellectual reasoning داشته باشید یعنی باید دیدگاه منطقی قوی داشته باشید. در آزمون رایتینگ آکادمیک یا موضوعی را بیان نکنید یا اگر مطرح کردید به طور کامل آنرا موشکافانه توضیح داده و ثابت کنید، یعنی هر زمان که نظر شما را در مورد موضوعی جویا شدند یکباره و بدون هیچ استدلالی ایده های خود را بیان نکنید.
    • انسجام متن یکی دیگر از ارکان اصلی در  رایتینگ آکادامیک است. متن شما بر اساس یکپارچگی و پیوستگی جملات و پاراگرافها ارزیابی و نمره داده می شود.
    • برای کسب نمرات بالاتر در رایتینگ آکادمیک آیلتس باید از کلمات ساده در رایتینگ استفاده نکنیم و کلمات پیچیده تر و البته با کاربرد صحیح و درست استفاده نماییم .
    • برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از کلمات ساده و معمولی پرهیز کرد. نظیر کلماتی مانند very ,a lot of,really. استفاده از این دست کلمات نقش منفی در رایتینگ شما خواهد داشت. مثلا به جای استفاده از کلمه very که باعث تضعیف ساختار نوشتاری شما می شود می توانید از کلمه complicated استفاده کنید.
    • داشتن دایره لغات یا منبع واژگان گسترده برای نوشتن رایتینگ خوب و با نمره بالا لازم است ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام لغات عجیب و غریب و طولانی را بدانید در اینجا منظور از دایره لغات صرفا برای تنوع زبانی به کار می رود. زبان آموزان عزیز باید توجه داشته باشند که از نوشتن لغات تکراری خودداری کنند برای جلوگیری از این موضوع بعد از اتمام رایتینگ حتما متن خود را بخوانید و مرور کنید.

     

    نکات قابل توجه در رایتینگ تسک یک

    1. در مورد نمای کلی متن چیزی ننویسید. نمای کلی متن پاراگرافی است که در بردارنده نکات مهمی است که به خواننده می رساند. در این پاراگراف نیازی نیست تا اطلاعات دهیم بلکه می توانیم در مورد ویژگی های نمودار و جدول ها توضیح دهیم.
    2. پاسخ سوال را در قالب یک پاراگراف ننویسید. پاسخ خود را در قالب چند پاراگراف و با اصول بنویسید.
    3. اغلب افراد تصور می کنند که املای کلمات مهم نیست و فقط به پاسخ دادن می پردازند. به املای کلمات بسیار دقت کنید. حتی اگر در یک کلمه یک حرف را اشتباه بنویسید نمره از دست می دهید. قبل از ثبت نام آزمون آیلتس در روزهای نزدیک به آزمون کلماتی که در املا مهم هستند را بررسی و مرور کنید. بهتر است در حین آماده شدن برای آزمون کلماتی که اشتباه می نویسید را در جایی یادداشت کنید تا بتوانید آن ها را مرور کنید.

    نکات قابل توجه در رایتینگ تسک دو

    1. در تسک دو رایتینگ آیلتس نیز شما نیاز دارید سوال را با دقت مورد بررسی قرار دهید. شما باید به تمام سوالات داده شده در قالب نوشتن متن خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که هیچ کدام از سوالات را بدون پاسخ رها نکنید. ۲۵% نمره ی رایتینگ آیلتس به پوشش تمام سوالات اختصاص می یابد. ۷۵% باقی مانده نمره به استفاده درست گرامر، به دامنه متنوع لغات و ایده های منسجم اختصاص داده می شود.
    2. سوال را با دقت بخوانید تا برای سوالی که خوب متوجه نشدید متن ننویسید. توجه داشته باشید امتیاز، انرژی و وقت خود را بیهوده تلف نکنید. تجربه نشان داده است این اشتباه که ناشی از خطای دید و استرس می باشد معمولا برای افرادی که مقالاتی را قبل از ثبت نام آزمون آیلتس از پیش حفظ کرده اند بیشتر پیش می آید.
    3. به ساختار پاراگراف‌ها مخصوصا در تسک دو رایتینگ آیلتس بسیار توجه کنید. مقاله شما بایستی با یک مقدمه آغاز شود و به دنبال آن بدنه و نتیجه گیری داشته باشد. لازم است تا هر پاراگراف دارای یک عنوان  داشته باشد.
    4. از آن جا که فارسی زبانان درک درستی از آپاستروف «’» ندارند و با آن نا آشنا هستند، معمولا در استفاده از آپاستروف دچار مشکل و ابهام میشوند. توجه داشته باشید که موارد کاربرد آپاستروف در چه مواقعی است و آن ها را به خوبی تمرین کنید و یاد بگیرید. برای کاربرد صحیح آپاستروف در رایتینگ آیلتس باید این موارد را خوب به خاطر داشته باشید.
    • از آپاستروف برای نشان دادن مالکیت استفاده می شود.
    • محل قرارگیری آپاستروف به تعداد مالکین بستگی دارد.
    • چنانچه مالک یک فرد مشخص باشد، آپاستروف را  قبل از حرفِ s قرار می‌ دهیم و چنانچه مالکان چند فرد مشخص باشند آپاستروف بعد از حرف قرار می گیرد.

     

     

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۱۲
    آبان

    ضمایر در زبان انگلیسی

     

    یکی از ارکان مهم جمله ضمیر ها هستند. ضمایر در زبان انگلیسی تفاوت هایی با زبان فارسی دارد که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

    در زبان انگلیسی برای کلمه ضمیر از واژه‌ی Pronoun استفاده می‌شودضمیر کلمه‌ای است که به‌جای اسم قرار می‌گیردهدف از به کار بردن ضمیر جلوگیری از تکرار اسم است. برای درک بهتر کاربرد ضمیر در ادامه به بررسی مثالی خواهیم پرداخت:

    Mina goes to school. She is a smart student.

     مینا به مدرسه می‌رود. او یک دانش‌آموز باهوش است.

    همان‌طور که فهمیدید در جمله‌ی دوم ضمیر او به‌جای مینا استفاده‌شده است. “او” نقش ضمیر را در جمله‌ی دوم دارد.

    انواع ضمایر در زبان انگلیسی

    1. ضمایر فاعلی
    2. ضمایر مفعولی
    3. ضمایر ملکی
    4. ضمایر انعکاسی
    5. ضمایر اشاره

    ضمایر فاعلی

     

    ضمایر فاعلی ضمایری هستند که به جای فاعل جمله می آیند و از تکرار آن جلوگیری میکنند.

    ضمایر فاعلی میتوانند جمع یا مفرد، مونث یا مذکر و یا خنثی باشند. منظور از خنثی این است که به جنسیت خاصی اشاره نکنند. ضمایر فاعلی مونث یا مذکر زمانی استفاده می شود که جنسیت مشخص باشد. برای فاعل غیر جاندار از ضمیر فاعلی خنثی کهitاست استفاده می شود. ضمیرitهمچنین برای حیوانات نیز به کار می رود. همچنین این ضمیر میتواند برای نوزادی که جنسیت آن مشخص نیست نیز استفاده گردد. همچنین از ضمیرitبرای صحبت کردن درباره آب و هوا، دما و زمان نیز استفاده می شود. ضمیرtheyنیز برای فاعل جمع به کار میرود چه برای انسان، غیر جاندار یا حیوان.

    ضمایر فاعلی این ضمایر هستند:

    معنی فارسی

    ضمایر فاعلی

    من

    I

    تو

    you

    او (مذکر)

    he

    او (مونث)

    she

    آن

    it

    ما

    we

    شما

    you

    آن ها

    they

     

    مثال 1:

    I  study  English. 

     

     Iدر نقش ضمیر فاعلی ( subject pronoun)

     

    Study   در نقش فعل (verb)

     

    english در نقش مفعول (object) است.

    مثال 2:

     

    They read a story.

     

    مثال 3:

     

    He buys a car.

    ضمایر مفعولی و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

    ضمایر مفعولی که به انگلیسی Object pronouns گفته می شود، ضمایری هستند که به جای مفعول جمله قرار می گیرند تا از تکرار اسم جلوگیری کنند. این ضمایر بعد از فعل قرار می گیرند.

    معنی ضمایر

    ضمایر مفعولی در زبان انگلیسی

    ضمایر شخصی در زبان فارسی

     به من ، مرا

    me

    اول شخص مفرد

    به تو ، تورا

    you

    دوم شخص مفرد

    به او ، او را (مذکر)

    him

    سوم شخص مفرد (مذکر)

    به او ، او را (مونث)

    her

    سوم شخص مفرد (مونث)

     به آن ، آن را

    it

    ضمی غیر شخص (اشیاء)

    به ما، ما را

    us

    اول شخص جمع

    به شما(ایشان) ، شما را

    you

    دوم شخص جمع

    به آنها ، آنها را

    them

    سوم شخص جمع

     

    Tell me about news.

    من را از اخبار مطلع کن.

    همانطور که در جمله مشاهده کردید، me در این جمله نقش ضمیر مفعولی را دارد.

    ضمایر ملکی

    ضمایر ملکی (possessive pronouns) در زبان انگلیسی برای نشان دادن مالکیت بکار می روند. این ضمایر بسیار مفید هستند چرا که به افراد کمک می کنند تا از تکرار چیزی که مالکیت را در مورد آن بیان می شوند، جلوگیری کنند.

    جدول ضمایر و صفات ملکی

     

    معنی صفت ملکی

    ضمایر ملکی

               ضمیر فاعلی

    مال من

    mine

    I

    مال تو

    yours

    you

    مال او (مذکر)

    his

    he

    مال او (مونث)

    hers

    she

    مال آن

    its

    it

    مال ما

    ours

    we

    مال شما

    yours

    you

    مال آنها

    theirs

    they

     

     

     

     

     

    Look at these scores, mine is the best one.

    به این نمرات نگاه کن، مال من (نمره من) بهترینه.

    This is not my car, it’s his.

    این ماشین من نیست، این مال اوست.

    ضمایری به عنوان her’s, your’s و their’s که از آپاستروف (‘) Apostrophe برای آنها استفاده شده است وجود ندارند.

     

    ضمایر انعکاسی

    ضمایر انعکاسی (reflexive pronouns) ضمایری هستند که به self- یا selves- ختم می شوند و زمانی استفاده میشوند که فاعل و مفعول جمله یکی باشند که در این صورت جانشین مفعول میشوند. برای مثال در جمله “من به خودم باور دارم.” کلمه “خودم” یک ضمیر انعکاسی است. در انگلیسی کلمه “reflexive” به معنی “منعکس شدن” میباشد و به همین خاطر این ضمایر را “reflexive pronouns” می گویند چون به فاعل جمله اشاره دارند.ضمیر انعکاسی می تواند نقش مفعول مستقیم و غیر مستقیم را در جمله داشته باشند.

    جدول ضمایر انعکاسی

    معنی فارسی

    ضمیر انعکاسی

    خودم

    myself

    خودت

    yourself

    خودش (مذکر)

    himself

    خودش (مونث)

    herself

    خودش (غیر انسان)

    itself

    خودمان

    ourselves

    خودتان

    yourselves

    خودشان

    themselves

     

    They enjoyed themselves at the wedding ceremony last week.

    هفته قبل در مراسم عروسی خیلی به آنها خوش گذشت.

    You should be proud of yourself.

    تو باید به خودت افتخار کنی.

    ضمایر انعکاسی میتوانند با حرف اضافه خاص خود به کار بروند که در این حالت بعد از مفعول شیئی قرار میگیرند.

    بعد از کلمات similar to, like  و such as  به معنای “مانند یا مثل” از ضمایر انعکاسی استفاده نمیشود.

     

    ضمیر اشاره

    این ضمایر میتوانند به چیزهایی از نظر زمانی و مکانی اشاره کنند و همچنین می توانند مفرد و یا جمع باشند. این ضمایر هنگام استفاده برای اشاره به چیزهایی از نظر مکانی و زمانی به دو گروه اشاره به نزدیک و اشاره به دور تقسیم بندی میشوند:

    • ضمایر اشاره برای اشاره به نزدیک: this (این) , these (اینها)
    • ضمایر اشاره برای اشاره به دور: that (آن) , those (آنها)

    ضمایر اشاره دور

     

     

    that و those به معنای "آن" و "آنها" ضمایر اشاره دور هستند که برای اشاره به اشیا و افراد دور استفاده می‌شود. در انگلیسی کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه با چند تا از این کاربردها آشنا می‌شویم:

     

    1. برای اشاره به اشیا و افراد دور. به مثال‌ زیر توجه کنید:

     

     

     

    This is our houseand that’s Rebecca’s house over there

    این خانه ماست، و آن طرف خانه "ربکا" است.

    2. استفاده از that برای اشاره به حرف یا کاری در گذشته یا حال. در زبان فارسی معمولا در این کاربرد that را ترجمه نمی‌کنیم. به مثال‌های زیر توجه کنید:

     

    A: Shall we go to the cinema?

    چطور است به سینما برویم؟

     

    جدول ضمایر اشاره

     

    مفرد

    جمع

    نزدیک

    this

    these

    دور

    that

    those

     

     

     

     

     

     

     

    در زبان انگلیسی ضمیر اشاره هم از لحاظ دوری و نزدیکی و هم از نظر مفرد و جمع بودن تابع اسم خود است اما در زبان فارسی تنها از لحاظ دوری و نزدیکی تابع هم هستند. یعنی در زبان فارسی اگر اسم جمع هم باشد ضمیر اشاره مفرد استفاده می‌شود.

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۰۸
    آبان

    تقویت مهارت Speaking

     

    هدف ما از نگارش این مطلب، کمک به تقویت مهارت Speaking زبان انگلیسی برای آمادگی داوطلب های آزمون IELTS می باشد. تلاش ما بر آن است تا مهارت Speaking را تقویت کنیم . می بایست به Speakingبه دید یک مهارت بنگرید. ممکن است در ابتدا صحبت کردن به زبان دیگر برای همه ما سخت باشد ، اما با تمرین و پشتکار می توانید این مهارت را نیز مانند مهارتهای دیگر در خود تقویت کنید.

    در کل، بدانید و آگاه باشید که هیچ گونه میان بر و تکنیک خاصی در موفقیت در اسپیکینگ آیلتس وجود ندارد و هرچه هست توانایی شما در ارتباط برقرار کردن است و هدف ما در مطالبی که در ادامه می آیند تقویت مهارت گفتاری شما اما در چهارچوب آیلتس می باشد. این درحالی است که گرفتن نمره ای مناسب بجز داشتن تسلط و مهارت در اسپیکینگ نیست .

     

     

    صحبت کردن

      سعی کنید از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. از اشتباه کردن نترسید. هر چقدر بیشتر تمرین کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید ، تلفظ و دایره لغات شما تقویت می شود. تنها راه تقویت speaking انجام دادن و تمرین آن است.

     

     

    گوش کردن

    اخبار و موسیقی انگلیسی گوش بدهید تا بیشتر تلفظ صحیح را بشنوید ، با این روش کلمات و اصطلاحات جدید را نیز می آموزید. هر لغت جدیدی که می شنوید را تکرار کنید ، این کار تاثیر بسزایی در تلفظ صحیح کلمات دارد.

     

    خواندن

    یک کتاب داستان مناسب با دانش زبانی خود تهیه کنید و هر  روز صفحاتی از آنرا بلند بلند بخوانید. کتاب مورد علاقه که انگیزه خواندن به شما می دهد انتخاب کنید . این کار در جهت صحبت کردن و تلفظ کلمات بسیار مفید است.

     

    معاشرت  

    دوستانی در این راه انتخاب کنید، به این معنی که با کسانی دوست شوید که یا سطح زبانی خوبی دارند و یا مانند شما در حال یادگیری و تقویت دانش زبانی خود هستند. شما می توانید درباره چیزهایی که یاد گرفتید صحبت کنید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

     

    دیکشنری آنلاین

    از یک دیکشنری آنلاین که دارای مثالهای صوتی است استفاده کنید . دیکشنریهای آنلاین را به راحتی می توانید روی انواع گوشیهای هوشمند بریزید. با استفاده از این دیکشنریها می توانید تلفظ لغات را به آسانی چک کنید.

     

    صدایتان را ضبط کنید (RECORD YOURSELF)

    وقتی با خودتان تمرین می کنید، هیچ دلیلی ندارد که از صحبت کردن مضطرب شوید. به یک فایل یا کلیپ صوتی گوش دهید و سعی کنید که مثل گوینده صحبت کنید و یا ادای آن را در بیاورید. همزمان صدای خود را ضبط کنید و ببینید تا چه حد مثل گوینده حرف میزنید. برای انجام این تمرین به جای فایل صوتی، می توانید از روی یک کتاب با صدای بلند بخوانید. به صدای خود گوش دهید. بررسی کنید که کجا در خواندن مشکل دارد و یا تپق می زنید. قسمت های دشوار را چند بار خوانده و ضبط کنید

    .

     با صدای بلند کتاب بخوانید (READ ALOUD)

      اگر فرصت و امکان ضبط کردن صدای خود را ندارید، روزانه 20- 15 دقیقه از وقت خود را صرف بلند خواندن از روی کتاب کنید. به مرور زمان به صحبت کردن و به کار بردن جمله های طولانی تر عادت می کنید. هم چنین واژگان جدید را تبهر یاد می گیرید و دایره لغت شما گسترده تر می شود. برای این تمرین بهتر است از کتاب های مکالمه استفاده کنید.

    به موسیقی نیز گوش دهید (LISTEN TO MUSIC, TOO)

    در روز به یکی دو آهنگ انگلیسی زبان گوش دهید. برای شروع بهتر است ترانه هایی را انتخاب کنید که ریتم ملایم تری دارند. متن ترانه را از گوگل جستجو کنید و چند بار با صدای بلند بخوانید. سعی کنید مفهوم ترانه را نیز درک کنید. گوش دادن به موسیقی انگلیسی یکی از بهترین راه های یادگیری اصطلاحات محاوره ای است.

     

    افکار خود را بازگو کنید (NARRATE YOUR WORLD)

    هر روز راجع به هر چیزی که در فکر دارید و یا هر آنچه که اتفاق افتاده، با خود صحبت کنید. به گذشته و آینده خود فکر کنید و راجع به آن ها حرف بزنید. این تمرین به شما کمک می کند که انگلیسی فکر کنید. هرچه که انگلیسی فکر می کنید، راحت تر انگلیسی صحبت می کنید.

    توصیف کنید تا اسپیکینگ بهتری داشته باشید

    تصویری انتخاب کنید و با واژه‌های دقیق آن را توصیف کنید. احساس خود درمورد تصویر را توضیح دهید. این تمرین را به‌ صورت گروهی در کلاس یا همراه دوستان انجام دهید. پس از این‌که هر شخص تصویری انتخاب کرد، اعضای گروه می‌توانند برای انتخاب واژه‌های مناسب به او کمک کنند.

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۰۶
    آبان

    تصحیح رایتینگ

     

    تصحیح رایتینگ یکی از نیاز های بسیاری از زبان آموزانی است که خود را برای آزمون آیلتس یا تافل آماده میکنند. تصحیح رایتینگ همانند ریدینگ و لیسنینگ ساده نیست و برخلاف این دو مهارت، نیاز به یک ممتحن رایتینگ آیلتس یا رایتینگ تافل دارد. هر زبان آموزی با کمی تمرین میتواند لیسنینگ و ریدینگ خود را تصحیح کند ولی برای رایتینگ، نمیتواند ایراد خود را پیدا کند و بی شک نمیتواند برآورد دقیق از نمره خود داشته باشد.

     

    مجموعه آموزشی آیلتسر، این امکان را به شما میدهد تا رایتینگ های شما را در کمتر از 72 ساعت تصحیح کرده و راه حل و روش های مختلف برای بالا بردن نمره رایتینگ را به شما ارائه کند.
    مجموعه آموزشی آیلتسر با درک این موضوع، سامانه ای را برای تصحیح برگه های رایتینگ برای داوطلبان شرکت کننده در آزمونهای آیلتس و تافل فراهم کرده است.
    ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از خدمات ویژه ما برای تصحیح رایتینگ خود استفاده کنید و نمره رایتینگ خود را افزایش دهید.
    برای تصحیح رایتینگ خود، میتوانید یکی از پکج های زیر را انتخاب کنید:

    • تسک یک جنرال-نامه
    • تسک یک آکادمیک-گزارش
    • تسک دو-مقاله(Essay)
    • تسک تلفیقی تافل
    • تسک مستقل تافل-مقاله(Essay)

    لازم به ذکر است که هر تسک رایتینگ خود را بایستی حداکثر تا 72 ساعت بعد از دریافت ایمیل از این مجموعه، برای ما ارسال کنید. به عنوان مثال، چنانچه پکج 10 تایی خریداری کنید، همه تسک ها را بایستی تا حداکثر یک ماه برای ما ارسال کنید و پس از آن تاریخ، پکج شما فاقد اعتبار خواهد بود.

    توصیه مهم مجموعه آموزشی آیلتسر به شما عزیزان، برنامه ریزی صحیح و دقیق برای رسیدن به نمره دلخواه تان در رایتینگ توسط تصحیح آنها توسط مجموعه ما میباشد.

     

    راز رسیدن به نمره بالا در writing

     

    • به سوال پاسخ دهید نه به موضوع

    یکی از مواردی که استادان و ممتحنین IELTS از آن گلایه مند هستند مربوط به عدم توانایی زبان آموزان در پاسخ به سوالات می باشد. متاسفانه، تعداد زیادی از شاگردان در مورد موضوع سوال می نویسند، ولی به سوال پاسخ نمی دهند. اگر به مثال پایین نگاهی بیندازید، دلیل آن را متوجه می شوید:

    Question - Global warming is one of the biggest threats humans face in the 21st century and sea levels are continuing to rise at alarming rates.  What problems are associated with this and what are some possible solutions. 

    تعداد زیادی از زبان آموزان وقتی این سوال را می بینند، تا جایی که می توانند درمورد Global warming می نویسند. این کاملا اشتباه است زیرا قسمت Writing امتحان IELTS دانش شما را محک نمی زند. این امتحان برای محک زدن توانایی شما در پاسخ به سوالات با زبان انگلیسی سطح بالا طراحی شده است. یک زبان آموز خوب، سوال را با دقت می خواند و متوجه می شود که سوال از او نخواسته است در مورد Global warming صحبت کند. بلکه، از او خواسته است در مورد افزایش سطح دریا ها

    • چگونه پارافریز کنید و از کلمات مترادف استفاده کنید.

    و تاثیر آن بر انسان ها صحبت کند. بنابراین، در پاسخ به این سوال می بایست در مورد مشکلاتی که انسان ها در صورت افزایش سطح دریا ها پیدا می کنند صحبت نشود و نه چیز دیگری.

    پارافریز کردن و استفاده از کلمات هم معنی از مهارت های کلیدی در امتحان Writing می باشند. در حقیقت، ممتحن به توانایی شما در این کار نمره خواهد داد. پارافریز کردن یعنی این که یک Phrase یا جمله را با کلمات متفاوت بیان کنید، بنابراین معنی آن تغییر نخواهد کرد. 

    • جواب ها را حفظ نکنید!

    هر سوال در امتحان آزمون IELTS منحصر به فرد می باشد، بنابراین نیاز به یک پاسخ منحصر به فرد دارد. اگر تلاش کنید جواب های حفظ شده در امتحان بدهید، احتمالا لغات و گرامر خوبی در امتحان استفاده خواهید کرد، ولی ممتحن متوجه خواهد شد که شما جواب را حفظ کرده اید. این معنی دقیق کپی کردن می باشد و ممتحن می تواند به شما نمره صفر بدهد. ممتحنین متوجه این موضوع خواهند شد، بنابراین اصلا ریسک نکنید. نگاه کردن به نمونه جواب های خوب و استفاده از لغات و ساختار های گرامری آنها، ایده بسیار خوبی می باشد، ولی هرگز کلمه به کلمه از جایی کپی نکنید.

     

    • گروه آموزشی آیلتسر
    ۰۴
    آبان

    آزمون TOEFL iBT

    آزمون TOEFL iBT بخش جدیدی با عنوان  Speaking دارد و بخش ساختار (Structure) که در آزمونهای کتبی و کامپیوتری وجود داشت، حذف شده است. گرامر به صورت غیرمستقیم در بخشهای دیگر این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد. سخنرانی‌ها و گفتگوها در بخش Listening طولانی‌تر شده‌اند و خلاصه نویسی (note taking) نیز دیگر مجاز می‌باشد. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع‌تر شده و به عنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته می‌شود اطلاعات را طبقه‌بندی کنند و یا جدولی را پر کنند. تایپ کردن هم در بخش نوشتاری الزامی است.

    سیستم امتیازدهی در این TOEFL iBT چگونه است؟

    سیستم امتیاز دهی در TOEFL iBT در جدول زیر نشان داده شده است:

    0-30

    Listening  

    0-30

    Reading  

    0-30

    Writing  

    0-30

    Speaking  

    0-120

    Total score  

    بخشهای مختلف آزمون

    TOEFL iBT


     

     

     

    Reading

    بخش درک مطلب در تافل iBT  با نسخه کامپیوتری آن  (CBT) تفاوت چندانی ندارد. این بخش از سه متن آکادمیک تشکیل شده است که به دنبال هر کدام چندین پرسش مطرح می شود. هر کدام از این متن‌ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده‌اند. نوع سؤالات نیز ترکیبی از نوع سؤالات موجود در تافل کامپیوتری (CBT) و انواع جدیدتری از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان باید جدولی را پر کنند یا یک نتیجه گیری روایی را تکمیل نمایند. دو بخش اضافه شده به بخش درک مطلب ، یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر (review option) است.  فهرست لغات به شما این امکان را می‌دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابید و با گزینه تجدید نظر (review option) می‌توانید در پاسخهایتان تجدید نظر کنید..

    Listening
    بخش شنیداری آزمون تافل توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی، آن گونه که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود، ارزیابی می‌کند. بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی (iBT)  با نسخه کامپیوتری آن (CBT) تفاوت چندانی  ندارد. این بخش از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسشهایی تشکیل یافته است.

     

     

     

     


    Writing
    این بخش از آزمون، توانایی شما را در به کار گیری «نوشتن» جهت برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به دو قسمت تقسیم می‌شود: یک قسمت تلفیقی (integrated) و یک قسمت مستقل (independent) که تایپ کردن  برای هر دو قسمت ضروری است. در قسمت تلفیقی شما باید در ابتدا متن کوتاهی را بخوانید (250 تا 300 کلمه) و سپس به یک نطق مرتبط با متن گوش دهید. بعد از آن شما باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی بدست آورده‌اید به یک پرسش پاسخ دهید. به شما 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که پاسخ خود را که باید بین 150 تا 225 کلمه باشد، بنویسید. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاری، مشابه بخش نوشتاری آزمون کامپیوتری تافل می‌باشد: به شما 20 دقیقه فرصت داده می شود که انشاء کوتاهی در حدود 300 کلمه درباره یک موضوع خاص بنویسید.

     

    Speaking

    این بخش جدید از آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می‌باشد که 2 تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و 4 آن به صورت تلفیقی می‌باشد.

    بطور دقیق‌تر، بخش گفتاری آزمون تافل دارای قسمتهای زیر است:

    2تکلیف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولی و آزاد.
    شرکت‌کنندگان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در مورد یک موضوع خاص موضع گیری کرده و آن را توضیح دهند.

    2 تکلیف تلفیقی (integrated) بر اساس خواندن و شنیدن.
    این تکالیف شامل یک متن کوتاه و یک صحبت کوتاه می‌باشند. شرکت کنندگان باید اطلاعاتی را که از این دو طریق بدست می‌آورند، با هم تلفیق کرده و در پاسخ خود به کار گیرند.

    2 تکلیف تلفیقی بر اساس شنیدن یک سخنرانی یا گفتگوی کوتاه.
    شرکت کنندگان باید نکات کلیدی موجود در آنچه که می‌شنوند را بطور خلاصه در پاسخ‌هایشان ارائه دهند.

    مدت پاسخ‌گویی به هر کدام از تکالیف از 45 تا 60 ثانیه متغیر می‌باشد.

    آمادگی آزمون تافل

    • مطالب و مقالاتی رو مطالعه کنین که در سطح درس های لیسانس دانشگاه باشه.
    • تا جایی که میتونین نمونه سوال های رسمی تافل رو تمرین کنین.
    • سعی کنین محیطی مشابه با محیط امتحان اصلی رو برای خودتون آماده کنین. مثل زمان بندی دقیق، نوشتن با کیبورد کامپیوتر، صحبت کردن با میکروفون جلوی مانیتور و …
    • اگه امکانش رو دارین با دوست ها و اعضای خانوادتون تا جایی که میشه انگلیسی صحبت کنین.
    • مهارت یادداشت برداری (نت برداری) و خلاصه نویسی خودتون رو تقویت کنین. مهم نیست به فارسی یا انگلیسی، فقط روی این تمرکز کنین که در کمترین زمان مهم ترین نکات متن ها یا مکالمه ها رو یادداشت کنین.

    مطالب و موضوعاتی که غالباً در آزمون تافل مطرح می شن، مرتبط با شاخه های زیر هستن:

    1. علوم طبیعی: شیمی، علوم زمین، علوم زیستی، علوم فضا، فیزیک
    2. علوم اجتماعی: جغرافیا، باستان شناسی، روان شناسی، مردم شناسی، تاریخ، زبان شناسی
    3. علوم کاربردی: آموزش، رسانه های جمعی، کسب و کار، کشاورزی، کامپیوتر، محیط زیست
    4. هنر: طراحی، معماری، موسیقی، ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی

     

    معرفی بهترین کتاب ها برای گرفتن تافل

    1. کتاب The Official Guide to the TOEFL Test
    • این کتاب دارای ساختار استاندارد تافل میباشد.
    • این پکیج تافل شامل CD میباشد که حاوی آزمون های آزمایشی میباشد.

     

     

     

     

     

    1. کتاب Official TOEFL iBT Tests جلد 1 وجلد 2
    • این کتاب نیز شامل فایل های صوتی و آزمون آزمایشی تافل میباشد.
    • این منبع شامل توضیحات شفاف و جامع برای سوالات میباشد.
    • از ضعف های این کتاب عدم داشتن نمونه جواب Writing و Speaking میباشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1. کتاب Barron’s Essential Words for the TOEFL
    • این کتاب حاوی لیستی از لغات پر کاربرد آزمون تافل میباشد.
    • این کتاب شامل 500 کلمه پرکاربرد در تافل میباشد.
    • این کتاب شامل مترادف ، معنا و مثال میباشد.
    • گروه آموزشی آیلتسر