گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰۷
فروردين

حروف اضافه یکی از چالش برانگیزترین مباحث چه در رایتینگ و چه در اسپیکینگ برای شرکت کنندگان آزمون آیلتس به حساب می‌آید. اشکالات در حروف اضافه عموما به دلیل ترجمه مستقیم از زبان مادری وارد زبان انگلیسی می‌شود.

این مشکل را می توانید از طریق گوش دادن به لیستنینگها و متون انگلیسی زبانها حل کنید. هرگاه به کلمه یا ترکیب جدیدی برخورد می‌کنید آن را همراه با حرف اضافه صحیح در دفترچه‌ای یادداشت نموده و بارها مرور کنید .

در ادامه توضیح کوتاهی درباره حروف اضافه می دهیم:

حروف اضافه کلمات کوتاهی هستند که معمولا پیش از اسم ها می آیند. حروف اضافه رابطه بخش های مختلف جمله با هم را نشان می دهند.از حروف اضافه prepositions که در زبان انگلیسی بسیار رایج هستند برای بیان رابطه بین دو کلمه استفاده می شود.

حروف اضافه براساس نوع استفاده از آنها به سه دسته تقسیم می شوند:

·        حروف اضافه زمان

·        حروف اضافه مکان و حرکت

·        حروف اضافه دیگر

 

در زیر لیستی از حروف اضافه ی زبان انگلیسی به همراه معنی قرار داده شده است :

معنی

preposition

حرف اضافه

Meaning

معنی

 

preposition

حرف اضافه

 

بالای

above

قبل از

before

در مقابل

against

بعد از

after

(در) کنارِ، پیش

beside 

پشتِ، در پشتِ، پشت سرِ

behind

پایین

down

به غیر از، به جز

besides

به جز

except

در، در طول

during 

از

from

برای

for

دور از (محلی)، در مرخصی

off

در، درون، داخل

in

روبرویِ، مقابلِ

opposite

روی

on

بیرون، خارج

outside 

بیرون

out 

به، تا، تا این که، به طرف

to 

تا، تا این که

till

زیر

under

به سوی، نسبت به

toward 

تا، تا این که

until

در زیر، زیر

underneath

با

with

از طریق

via

بدون

without 

در، درون

within

 

به مثالهای زیر توجه کنید:

I  have English class on Monday.

«من در روز هالووین یک ماسک بامزه پوشیدم»

The Sun reaches the middle of sky at noon.

«خورشید سر ظهر به وسط آسمان می‌رسد.»

The moon is shine  At night

«این پارک در ماه اوت زیبا جلوه می‌کند.»

I love travelling by plane.

«من عاشق سفر با هواپیما هستم.»

 

 

  • گروه آموزشی آیلتسر
۰۷
فروردين

مواردی که به شما در یادگیری لغات کمک می کنند:

1) هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یادنگیرید . وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات (عبارات) را مطالعه کنید و نه کلمات را اصطلاحات (عبارات) را گردآوری کنید مکالمه و گرامر زبان شما ۴-۵ برابر سریعتر بهبود می یابد.

2) موسیقی گوش کنید.بیشتر مواقع، آهنگ‌ها شامل مجموعه‌ی مفیدی از لغات، عبارات و جملات است. از آنجایی که شنونده به صورت بومی به همان زبان صحبت می‌کند، ترانه‌ها شامل اصطلاحات عامیانه و عبارات به‌روز زبان انگلیسی است.

3) هر روز ساعاتی را به تمرین کردن اختصاص دهید.  شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید خیلی ساده است این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است از خواندن متون انگلیسی راصرف نظر کند وبه گوش دادن زبان انگلیسی به صورت مداوم و روزانه بپردازید. انگلیسی را با گوشهایتان یادبگیرید و نه با چشمهایتان در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یادمی گیرید شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرامی گیرید اما برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید بدین صورت مکالمه شما به سرعت بهبود می یابد و انگلیسی را به اسانی صحبت می کنید.

4) اگر می خواهید انگلیسی واقعی یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلم ها , مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها وواقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند .

5) راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد اینکه ما توضیح کلمات را بدانیم و یا فقط برای آزمون آن را در حافظه بسپاریم کفایت نمی کند بلکه باید ملکه ذهن ما شوند.برای یادگیری مکالمه انگلیسی باید بارها و بارها یک درس را مطالعه کنیم شما باید خیلی عمیق مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مجموعه آیلتسر دوره های آموزشی زبان انگلیسی را برگزار میکند.

  • گروه آموزشی آیلتسر
۰۵
فروردين

بخش اسپیکینگ IELTS یکی از قسمت هایی که کنترل آزمون دست شماست پس سعی کنین از این قسمت استفاده ی کامل رو ببرید. گوش دادن یه قسمت بزرگی از مکالمه ها رو تشکیل میده پس مطمئن شین که خوب گوش میدین و بعدش یه جواب خوب و کامل رو بدین. یادتون باشه که ممتحن باید سوال بپرسه پس این وقتو بهش بدین که این کارو انجام بده!اگه اونی که حرف میزنه فقط و فقط شما باشین اصلا طبیعی نیست.

معمولا اکثر داوطلبان از اسپیکینگ آیلتس میترسن چون نمیدونن چه چیزی در انتظارشونه و ممتحن دقیقا میخواد چی ببینه ؟

با گروه تخصصی بهکلام همراه باشید. با رعایت این موارد می توانید نمره خوبی در اسپیکینگ آیلتس کسب کنید.  

همخوانی داشتن زمان فعل با زمان جمله:

یکی از مواردی که زبان اموزان در سطح مقدماتی و گاها سطح متوسط باید رعایت کنند، همخوانی و تطابق موجود بین زمان جمله و فعل است.

 

حروف اضافه صحیح قبل از صفت ها و اسامی :

برای نشان دادن ساعات از حرف اضافه at، برای روزهای هفته از on و برای سال ها از in استفاده می شود.  عنوان مثال برای نشان دادن اینکه ما در کاری خوب و یا بد هستیم باید از عبارات و حروف اضافه زیر استفاده کنیم.

 

استفاده از s جمع در کلمات جمع :

در مواقعی که از کلماتی مثل some، few، couple و غیره استفاده می شود. اسم بعد از آن باید به شکل جمع بکار برده شود.

نکته: باید توجه داشت که اسامی غیرقابل شمارش(مثل water, milk, food و…) را نمی توان به شکل جمع بکار برد.

You can eat some foods.

You can eat some food.

 

زیادی فکر کردن به جوابها:

اگر خیلی به این موضوع که چه جوری قراره جواب بدید و از چه گرامر و کلماتی میخواین استفاده کنین دقت کنید، اون وقت نمی توانید جواب فوری بدهید.خوب گوش کنید و سریع بهترین جواب ممکن رو بدهید. اگه خودتون رو برای امتحان به خوبی آماده کرده باشید و به سطح زبان خودتون اعتماد دارید پس گرامر و کلمات به صورت طبیعی کنار هم میان.

قسمت اسپیکینگ آیلتس یک بخش مهم از نمره را شامل می‌شود. بدون شناسایی و دانستن اشتباهات رایج، شخص می تواند طی اسپیکینگ در مقابل ممتحن توسط کاستی ها گیر بیفتد. برای این که تعامل اسپیکینگ با نشاط و طبیعی باشد و آن را به پایگاهی برای استنتاج نمره ی دلخواه تبدیل کنیم، شخص باید به درستی و مشتاقانه دانشِ اشتباهات رایج را داشته باشد.

·        در قسمت سوم اسپیکینگ آیلتس سوال ها پیچیده تر و عمیق تر هستند و به شما فرصت بیشتری برای پاسخدهی و اثبات ادعاهایتان داده خواهد شد

پس پاسخ در قسمت سوم می تواند و بهتر است به شکل زیر باشد:

1.      A short answer

2.      Detail

3.      Example

پاسخ به سوال های قسمت سوم Speaking آزمون آیلتس چیزی مثل یک پاراگراف Body در رایتینگ های Argument یا همان Opinion  آیلتس است. شما دلیلی می آورید، توضیحی می دهید و در ادامه در صورت لزوم با مثالی آن را بیشتر اثبات می کنید. البته میتوانید جای example و detail را با هم عوض کنید، یعنی پس از دادن پاسخی کوتاه، مثالی بزنید و بعد توضیحتان را بیاورید.

جهت کسب اصلاعات بیشتر با مشاورین ما در بهکلام تماس حاصل بفرمائید.

شماره های تماس: 22902133،26421380

 

 

  • گروه آموزشی آیلتسر