گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۷
مهر

یکی از مهارت های مهم زبان reading یا همان خواندن است،که برای موفقیت و کسب نمره بالا در اکثر آزمون های زبان لازم است که شما به این مهارت مسلط باشید و همچنین توانایی درک مطالب انگلیسی را داشته باشید.

مطالعه انگلیسی

منظور از درک مطلب انگلیسی چیست؟

بسیار از افراد تصور میکنند خواندن همان درک مطلب است اما این تصور اشتباه است زیرا شما در هرشرایطی میتوانید یک مطلب را بخوانید اما تنها در شرایطی خاص میتوانید آن مطلب را درک کنید.

برای یادگیری reading همیشه از ما خواسته اند که مطالعه انگلیسی زیاد داشته باشیم اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مطالعه بدون درک مطلب فایده ای ندارد.

به طور کلی یک متن را ما به سه روش میتوانیم بخوانیم:

  1. با صدای بلند 
  2. خواندن با صدای پایین یعنی لب خوانی و زمزمه 
  3. بدون صدا و خواندن حرکت چشم ها

اما کدام روش صحیح است؟اگر هدف شما خواندن و همچنین درک مطالب انگلیسی است پیشنهاد ما به شما استفاده از روش سوم یعنی بدون صدا و خواندن با حرکت چشم است، در روش اول شما ناخواسته بیشتر انرژیتان را بر روی صدایتان میگذارید و تمرکز زیادی بر روی درک مطلب ندارید روش دوم هم همینطور با اینکه در حالت تنها زمزمه میکنید اما بازهم نمیتوانید تنها بر روی درک مطلب تمرکز کنید.بنابراین بهترین روش مطالعه درست استفاده از روش از سوم است.

روشی متداول اما اشتباه

نوشتن و درک مطالب انگلیسی

بسیاری از افراد هستند که در حین مطالعه یک دیکشنری کنارشان میگذارنند و به هر کلمه غیر آشنایی که میرسند به دنبال معنی آن میروند، این روش اشتباه ترین روش برای ترجمه است زیرا برای این کار شما بار ها حین مطالعتان وقفه ایجاد میکنید و از هدف اصلی یعنی درک مطلب دور میشوید.

بهترین روش درک مطلب 

بهترین کار برای درک مطلب و همچنین مطالعه درست استفاده از دو مرحله زیر است.

مرحله اول: 

ابتدا تنها به عنوان ها و عکس ها توجه کنید و دقتی بر روی متن نداشته باشید سپس به صورت روزنامه وار یکبار متن را بخوانید در این کار احتیاجی نیست که هر کلمه را معنی کنید.همان قدر که تا حدودی متوجه شوید موضوع متن بر چه اساس است کافی است.

بهتر است بخوانید:  تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

بنابراین ویژگی های مطالعه به صورت مرحله اول چنین است:
  • استفاده نکردن از دیکشنری
  • توجه به تصاویر و عنوان ها 
  • حدث زدن معنی کلمات
  • خواندن روزنامه وار و فهمیدن موضوع کلی متن

یادگیری و درک مطالب زبان انگلیسی

مرحله دوم:

در این مرحله متن را از ابتدا و با دقت باید بخوانید و در صورت مواجه شدن با کلمات سخت میتوانید معنی آن را از دیکشنری پیدا کنید.مزایا استفاده از این روش این است که شما یکبار به درک کلی از مطلب رسیده اید و اینبار فقط میخواهید به معنی دقیق ان پی ببرید.

همچنین شما اگر میخواهید خود را برای امتحان آیلتس آماده کنید میتوانید برای تقویت مهارت reading در کلاس های کارگاه ریدینگ آیلتس شرکت کنید.

دقت کنید که لازم نیست که شما از ابتدا مانند افراد حرفه ای مطالعه کنید به این نکته توجه کنید که برای حرفه ای شدن به زمان و تمرین نیاز دارید.اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید. 

 

  • گروه آموزشی آیلتسر