گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

گروه آموزشی آیلتسر

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی زبان انگلیسی

نکات موفقیت آمیز در لیسنینگ آزمون سلپیپ

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ

قبل از اینکه در آزمون شرکت کنید گوش کردن را تمرین کنید. حداقل سه هفته قبل از آزمون خود با گوش دادن به اخبار ها، پاکدست ها، برنامه های گفتگو و صحبت کردن، نگاه کردن به فیلم سریال انگلیسی، تماشا گوش دادن به برنامه های تلویزیونی و گوش دادن به موزیک های انگلیسی مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید.

دامنه لغات و واژگان خود را افزایش دهید روش خوب و منساب برای یادگیری لغات سخت و دشوار این است که شما یک دفترچه یاداشت بردارید و با لغاتی که نا آشنا هستید روبه رو میشوید آن را یاداشت کنید و با آن جمله به سازید و بتوانید در هر زمان و هر جایی که توانستید با مرور و خواندن، انها را خوب در ذهن خود بسپارید و روزانه تا جایی که توانستید تمرین کنید همان طور که گفته شد این روش  خوبی برای یادگیری لغات است. هر چه که دامنه لغات شما گسترده تر باشد در روز آزمون گوش کردن و درک مفاهیم فایل های صوتی برای شما اسان تر و راحت تر خواهد شد.  بر روی دانش خود در یادگیری لغات و اصطلاح های جدید با شرکت کردن در دوره های تخصصی آزمون و یا مطالعه ی کتاب های بیشتری از اصطلاحات کار کنید .

  • مدیریت زمان

در هنگام آزمون زمان کافی را برای مطالعه ی دقیق و خواندن نکات و راهنمایی های سوال مد نظر در آزمون بگذارید. مطمئن شوید که تمامی قوانین و دستورالعمل های قبل از آزمون را خوانده اید و می دانید که فایل های صوتی چه زمانی شروع به پخش خواهد شد و چه زمانی به اتمام می رسند. بنابراین حواستان به تایمر ( زمانگیر) آزمون که در کنار صفحه ی نمایشگر(مانیتور) هر کدام از سیستم ها وجود دارد باشد, تا بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید و همچنین فرصت کافی برای کامل کردن تمامی سوالات قسمت گوش کردن ازمون را داشته باشید.

  • کمک گرفتن برای مشکلات

برای مشکلات تخصی خود کمک بگیرید در صورتی که سیستم شما هر گونه ارادی داشت شما می توانید حتما یکی از مراقب های ازمون را در جریان مشکل خود بگذارید و از آنها کمک بگیرید. به طور مثال: زمانی که نمیتوانستید صدای فایل های صوتی را از هدفون خود در آزمون به خوبی بشنوید بلافاصله یکی از مراقب ها را صدا کرده و مشکل خود را به او بگویید.

  • تمرکز بر روی معانی

در تسک اول لیسنینگ آزمون, که پیدا کردن و شناسایی مترادف ها و کلمات هم معنی بود، و تسک دوم که پاسخ دهی به سوالات کوتاه است، تمرکز خود را بر روی معانی و مفاهیم داده شده در عبارت و یا سوال مورد نظر خود بگذارید تا بهترین پاسخ ممکن را بتوانید انتخاب کنید.

  • برسی پاسخ ها

با استفاده از موس بر روی گزینه ی پاسخ سوال مورد نظر کلیک کنید و بعد از آن بلافاصله پاسخ خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیستم رایانه (کامپیوتر), درست بر روی همان پاسخی که شما انتخاب کرده بودید، کلیک شده است.

در تمامی مکالمات ( تسک های 3،4،5 به خصوص تسک هفتم ) برای دریافت راهنمایی هایی از احساسات گوینده ها در موقعیت و مشکل به وجود آمده گوش کنید.

سعی کنید خلاصه ای از آنچه که شنیده اید فراهم کنید اطلاعاتی که میشنوید را آنالیز کنید همچنین با پاسخ به سوال هایی مانند اینکه : چی کسی درگیر آن داستان است؟ چه اتفاقی رخ داده است؟ چه زمانی؟ در کجا؟ و چطور؟ با دریافت مختصری از موضوع و نتیجه گیری کلی از آنچه اتفاق افتاده خلاصه ای در ذهن خود بسازید و آن را در خاطر خود بسپارید. تمرکز خود را بر روی موضوع های اصلی بگذارید در تسک هفتم ( گوش کردن به یک مذاکره ) و تسک هشتم ( گوش کردن دیدگاه نظرات), مخالفت های مردم. دو یا سه روش برای مقابله با یک موضوع و یا یک مشکل تهیه کنید. و برای هر کدام از راه حل ها, یک دلیل منطقی به دست آورید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی